جستجو

تبلیغات


    تبلیغات شما در اینجا

توضیحاتی درباره ی ماتریس SWOT و مفاهیم ان

    با چشمان باز اگر بخواهیم قدم برداریم، حتما باید نگاهی بیندازیم اول به خودمان و وضعیتی که در آن هستیم (ضعف‌ها و قدرت‌هایمان) و سپس فرصت‌ها و تهدیداتی را که رو به رویمان است، بررسی کنیم و این یعنی تحلیل SWOT

     

     

     تحلیل SWOT چیست؟

     

    • Strengths: نقاط قوت
    • Weaknesses: نقاط ضعف
    • Opportunities: فرصت‌ها
    • Threats: تهدید‌ها
     
     

     

    موارد اصلی کاربرد تحلیل SWOT این 3 مورد می‌باشند: 

     
    • در ابتدای طراحی کمپین‌های بازاریابی
    • اتخاذ سیاست‌های کاری متفاوت در کسب و کارتان
    • کشف موقعیت‌های مناسب برای اعمال تغییرات در شرکت
     

     ماتریس SWOT

     

    • استراتژی‌های SO: از نقاط قوت‌تان برای بهره‌برداری از فرصت‌هایتان استفاده کنید.
    • استراتژی‌های WO: استفاده از فرصت‌هایی که می‌تواند در جهت رفع نقاط ضعف‌تان به کار روند.
    • استراتژی‌های WT: یک نوع استراتژی دفاعی‌ست؛ وقتی که به خاطر ضعف‌هایمان ممکن است از تهدیدها آسیب زیادی ببینیم.
    • استراتژی‌های ST: در این استراتژی، با استفاده از نقاط قوت‌تان، تهدیدات‌تان را خنثی می‌کنید.

    کارافرینان مشهد
    این مطلب تا کنون 11 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ شنبه 11 دي 1395
    منبع
    برچسب ها : swot ,نقاط ,تحلیل swot ,
    توضیحاتی درباره ی ماتریس SWOT و مفاهیم ان

تبلیغات


    Ads

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز شنبه 9 ارديبهشت 1396

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر